2016. december 16., péntek

Csíkos csokis süti - sütés nélkül



Ajánld ismerőseidnek! 




Íme egy nagyon egyszerű sütés nélküli sütemény, melyet fél óra alatt összeállíthatunk. Szeretem készíteni vasárnapi desszertnek - délelőtt elkészítem, beteszem a hűtőbe puhulni és ebéd után már tálalható (vagy előző este is elkészíthetjük). 

A krém nagyon finom, nem túl édes - a kekszek pedig olyan finomra puhulnak, mintha nem is keksz lenne (még azt is meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint egy sütőben sütött sütemény). De szerintem sokan ismeritek ezt a sütit. Én kb. 10 évvel ezelőtt találkoztam vele - Anyukám egyik munkatársától kaptuk a receptet. Azóta nagyon sokszor elkészítettem már. Hozzánk "sütés  nélküli sütemény" névvel köszöntött be, de ez a név annyira általános, emiatt kitaláltam neki a "csíkos-csokis süti" nevet - szerintem találó név.









 

Hozzávalók a krémhez:
 0,5 liter tej
 15 dkg kristálycukor
 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
 2 evőkanál liszt
 20 dkg vaj (vagy margarin)
 1 csomag csokoládé ízű pudingpor  (főzős)

+ 3 kis csomag Albert keksz
és a hempergetéshez kb. 10 dkg kókuszreszelék


Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is



Elkészítése itt található: