2016. augusztus 26., péntek

SZÁZEZREK ÜTHETIK A MARKODAT : CSAK EGY NYOMTATVÁNYT KELL KITÖLTENED!


Ajánld ismerőseidnek! 





Aki utazik azzal könnyen előfordulhat, , hogy elindul nyaralni, de Ferihegyről  óriási késéssel száll fel a gépe, vagy az is előfordulhat, hogy késéssel érkezel haza Ferihegyre, érdemes tudni, hogy mindkét esetben jogosult lehetsz  kártérítésre, és ha nem tudtad eddig, akkor jó hír, hogy a kárigényt évekre visszamenőleg is be lehet nyújtani.




Tehát, ha  sokat késik vagy törlik a géped, ez természetesen teljesen  keresztülhúzhatja  a számításaidat, de az Európai Unión belül induló vagy oda érkező járatok mindegyikénél  jogosult vagy kártérítésre, ha jelentős a késés a menetrendhez képest.-írja a penzcentrum.hu

Milyen esetek ellen vagy védve?

Vissza kell adja a repülőtársaság  a jegyed árát, vagy esetleg alternatív útvonalat kell felajánlaniuk, ráadásul teljesen ingyen az alábbi esetekben:

ha azért nem tudsz felszállni a gépre, mert több jegyet adtak el, mint ahány ülőhely van,
ha törölték a járatodat,
esetleg egyéb, önhibádon kívüli  okból nem szállhatsz fel a gépre.
Ha például  túlfoglalás (overbooking) miatt nem szállhatsz fel a gépre, akkor azonnal kerestél 600 eurót (186 ezer forintot), és a panaszok elkerülése érdekében ennek egy részét, akkor is ki szokták fizetni, ha egyébként egy későbbi géppel, vagy egy másik útvonalon megoldották, hogy eljussál  a célállomásodra.

Az ennél gyakoribb kártérítési okok közé tartozik  a három órát meghaladó késés. Itt megkülönböztetik a vonatkozó jogszabályok, hogy 1 500 kilométernél közelebbre vagy távolabbra utaztál.








1500 kilométer alatt 250 euró (77 500 forint) jár kártérítésként
1500 kilométer felett 400 euró (124 ezer forint) a kártérítés
de ha 3 500 kilométernél messzebb, az EU-un kívülről, vagy azon kívülre utazol, akkor 600 euró kártérítést fizetnek.
Azért még jogosult vagy ennél több dologra is bizonyos esetekben, arról, hogy késés esetén mikor kell ellássanak étellel információval, ide kattintva :http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_hu.htm  tudsz magyarul tájékozódni.

Kit kell ilyen esetben perelni?

Rengeteg  cég szakosodott arra, hogy közvetítői díj ellenében  a kártérítési összegeket megszerezzék neked a légitársaságoktól, de először inkább  érdemes közvetítő nélkül próbálkozni , mert abban az esetben megtarthatjuk a kártérítés teljes összegét.

Ehhez csak  egy nyomtatványt benyújtanunk a légitársaságnak, amit a következő linken tudsz letölteni magyar nyelven : http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_hu.pdf



Ha úgy látod , hogy kártérítésre vagy jogosult, ezt minél hamarabb érdemes jelezni a légitársaságnak, az országonként változhat, hogy mennyi időn belül kell igényedet legkésőbb benyújtani, a helyi szabályozás szerint. De léteznek olyan bírósági végzések, amelyek alapján ez megtehető még évekkel a késés vagy géptörlés után is.



Mindig jár a kártérítés?

Van néhány olyan  körülmény, amelyekért a légitársaságok nem felelnek, és ha ezek miatt  késünk vagy törlik a járatunkat, akkor nem vagyunk jogosultak semmilyen kártérítésre.

Ilyen körülmények lehetnek

rossz időjárás,
ha a gépedet két héttel a menetrend szerinti indulás előtt törölték,
ha felajánlottak egy járatot hasonló menetrenddel, ugyanazon az útvonalon.
Ezeken a  körülményeken kívül mindig érdemes lehet próbálkozni, hátha a légitársaság például  egy kisebb késés esetén is visszafizet neked valamennyi pénzt.

Forrás itt található: