2017. október 31., kedd

Tojáslikőrös szelet



Ajánld ismerőseidnek! 




Tészta hozzávalói:
27× 37 cm-es tepsihez

3 db tojás
3 ek forró víz
3 ek kristálycukor
3 ek rétesliszt
1 tk sütőpor
1 késhegynyi szódabikarbóna
2 ek kakaópor

A krémhez:
250 ml tej 36%-os
250 ml tojáslikőr
2 csg vanília ízű pudingpor
1 csg hidegen keverhető zselatinpor

A tetejére:
20 dkg fehér csokoládé
1 ek vaj

A díszítéshez:
250 ml tejszín 36 %-os
10 dkg csokoládé
20 dkg fehér csokoládé
1 csg kerek piskóta
200 ml szőlő lekvár

A mártogatáshoz:
100 ml víz
2 ek instant fekete kávé
1 ek tojáslikőr

Elkészítés:
A tojást,forró vízet és a cukrot habosra kevertem.
a lisztet,sütőport ,szódabikarbónát,kakaóport összekevertem és három adagban szitáltam a tojásos cukros tésztába.
A sütőt 180 fokra melegítettem,majd sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem 10 percig.
Tehát háromszor sütünk lapot.
A tészta hozzávalói 1 laphoz értendő.
Rácson hagytam kihűlni.



 A krém készítés:
A tejszínt és a tojáslikőrt bele öntöttem egy lábasba , hozzá adtam a 2 pudingport és sűrű péppé főztem,majd kihűtöttem.
A zselatinport összekevertem 100 ml meleg vízzel és minjárt hozzá kevertem kanalanként a kihűlt pudingot.
Jól kihabosítottam.
A krémet ketté osztottam.
1 órára ment a hűtőbe.
Az alsó tésztalapot lekentem forró lekvárral.
Rákentem a fele krémet.
A piskótákat meleg kávés keverékbe mártottam és krémre tettem.
A piskótát lekentem a másik fele krémmel.
Ráhelyeztem a 2. lapot ,szintén lekentem a forró lekvárral,majd a krém másik felével.
Befedtem az utolsó lappal ,letakartam sütőpapírral.
Ráhelyeztem 3 kg lisztet és betettem a hűtőbe egy éjszakára.
Másnap készítettem csoki öntetet a fehér csokiból és a vajból.
Bevontam vele a süteményt.
Újból a hűtőbe került.
Amikor megdermedt a bevonat forró késsel felszeleteltem.
Majd az előző nap elkészített párizsi krémet cukrászzsákba töltöttem és díszítettem a süteményt.
Jó étvágyat kívánok hozzá! –


Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t 


Forrás itt található: