2017. november 13., hétfő

László szelet



Ajánld ismerőseidnek! 





A piskótához:
Hozzávalók:
• 25 dkg porcukor
• 4 egész tojás
• 1 db citrom héja és leve
• 20 dkg liszt
• 4 ek forró víz
• 1 cs sütőpor

A lapokhoz:
15 dkg cukor
1 db tojás
5 dkg zsír
2 ek tej
3 ek méz
1 csapott ek fahéj
1 kk szódabikarbóna
40 dkg finomliszt

A krém hozzávalói:
6 dl fekete kávé
8 ek finomliszt
30 dkg vaj
30 dkg cukor
A tetejére:
20 dkg csokoládé
5 dkg vaj
2 ek étolaj

Elkészítés:
Piskóta készítés:
A tojásfehérjéket a cukorral keményre felvertem,hozzá adtam a tojás sárgákat,a citrom reszelt héját és levét és a 4 ek forró vizet.
Jól kidolgoztam.
A lisztet a sütőporral összekevertem és a masszába óvatosan bele kevertem.
Egy 22×36 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem és a tésztamasszát bele öntöttem,elsimítottam.
Előmelegített sütőben aranysárgára sütöttem./180 fok,25 perc)

A lapok készítése:
A hozzávalókat a liszt kivételével egy lábasba tesszük,majd a lángon felmelegítjük úgy,hogy a cukor teljesen felolvadjon.
Lehúzzuk a tűzről ,egy kicsit várunk vele,hogy langyosra hűljön és lisztet bele gyúrjuk.
3 darabba vágjuk.
A tepsi hátoldalára sütőpapírt teszünk és a lapokat egyenként rányújtjuk.
Egy lap sütés ideje 180 fokon 8-9 perc.



 Krém készítés:
A lefőzött ,kihűlt kávéval elkeverjük a cukrot,lisztet csomómentesre és sűrűre felfőzzük.
Amikor kihűlt a vajjal kihabosítjuk.
A piskótát ketté vágjuk.
A sütemény összeállítása:
Egy lapot a tálcára helyezünk,megkenjük az ¼ krémmel,következik a piskóta,majd krém,lap,krém,piskóta,krém és az utolsó lappal befedjük.
A csokoládét a vajjal,étolajjal vízgőz felett felolvasztjuk.
Botmixerrel csomómentesre keverjük és a süteményt bevonjuk vele.
Hidegre tesszük és másnap szeleteljük.




Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t 


Forrás itt található: